PROFIL KLIENTA
Imię: Bogdan. Przedsiębiorca. Wiek: 55 lat. Saldo zadłużenia: 700.000 PLN
1.DLACZEGO ZDECYDOWAŁ SIĘ PAN/PANI NA ZŁOŻENIE WNIOSKU (CO POMOGŁO W PODJĘCIU DECYZJI), ABY OGŁOSIĆ UPADŁOŚĆ KONSUMENCKĄ?
Podczas spotkania w kancelarii, na które wielokrotnie namawiał mnie kolega, który zna Alberta i Krzysztofa uświadomiono mi, pokazano, że jest nadzieja, aby uwolnić mnie od długów. Nie miałem innego pomysłu na siebie, zaufałem ludziom w tej firmie.
2. CO SPOWODOWAŁO, ŻE W PANA/PANI ŻYCIU POJAWIŁY SIĘ PROBLEMY FINANSOWE?
Nieuczciwość kontrahentów, brak rozliczeń za faktury przychodowe, oszczędności, które przeznaczałem na zachowanie płynności zabrakło no i wtedy się zaczęło.
3. CZY, A JEŻELI TAK TO JAK PROBLEMY FINANSOWE PRZEŁOŻYŁY SIĘ NA RELACJE Z RODZINĄ I ATMOSFERĘ W DOMU?
Problemy finansowe doprowadziły do rozwodu i straty mieszkania (zostawiłem, żonie, aby córka miała się gdzie wychowywać)
4. CZY PROBLEMY FINANSOWE ODBIŁY SIĘ NA ZDROWIU?
Nie mam tego potwierdzonego medyczniem ale psychika mocno ucierpiała.
5. W JAKIEJ WYSOKOŚCI MIAŁ PAN/PANI ZADŁUŻENIE?
W najgorszym momencie 700.000 zł.
6. ILE CZASU ZAJĘŁO PANU/PANI ZŁOŻENIE WNIOSKU, OD MOMENTU PODJĘCIA DECYZJI, ŻE CHCĘ OGŁOSIĆ UPADŁOŚĆ KONSUMENCKĄ?
Jak już się zdecydowałem to nie było odwrotu, w weekend przewaliłem wszystkie papiery i za kilka dni przywiozłem do kancelarii. Resztę dokumentów jak nakazy z e-sądu, raporty z biura informacji kredytowej i gospodarczej czy pisma pomogła mi firma. Wszystko zajęło mi ok 10 dni.
7. CO BYŁO NAJTRUDNIEJSZE, ABY PODJĄĆ DECYZJE O ZŁOŻENIU WNIOSKU O OGŁOSZENIU UPADŁOŚCI?
Sprawa honoru i ewentualnego wydźwięku tej sytuacji.
8. CZEGO SIĘ PAN/PANI NAJBARDZIEJ OBAWIAŁ?
Oceny społecznej oraz oceny wiarygodności w przyszłości.
9. ILE TRWAŁO POSTĘPOWANIE W SĄDZIE?
17 lipca złożony został wniosek o upadłość konsumencką w sądzie w Warszawie, sprawa odbyła się 20 listopada, zaraz po rozprawie ogłoszono upadłość i wyznaczono syndyka.
10. JAK PRZEBIEGA ROZPRAWA W SĄDZIE I CZY TO BYŁO BARDZO STRESUJĄCE?
Bardzo stresujące, ale niepotrzebnie. To zależy od człowieka. Sama rozprawa nie jest stresująca. Sędzia był miły.
11. JAK SIĘ PAN/PANI CZUŁ GDY UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA ZOSTAŁA OGŁOSZONA?
Uczucia były mieszane ale też i pewnego rodzaju ulga.
12. JAK WYGLĄDAJĄ KONTAKTY Z SYNDYKIEM?
Jak dotychczas dość rzeczowe.
13. CO SIĘ DZIEJE ZARAZ PO OGŁOSZENIU UPADŁOŚCI – PANA/PANI DOŚWIADCZENIA
Byłem poinformowany, ile czasu może się toczyć postępowanie upadłościowe. Panowie w kancelarii wyjaśnili mi wszystkie kwestie także jestem świadomy kolejnych kroków, więc pozostaje długie wyczekiwanie i współpraca z syndykiem. Mogłoby to trwać krócej ze względu na emocje jakie temu towarzyszą no ale takie są czasy procesowania tych spraw.
14. CZY NIE PRZESZKADZA PANU/PANI TO, ŻE PRAWDOPODOBNIE PRZEZ NAJBLIŻSZE 10 LAT NIE BĘDZIE MÓGŁ PAN/PANI WZIĄĆ KREDYTU?
Przeszkadza, ale wcześniejsza sytuacja również nie pozwalała mi się ubiegać o kredyty.
15. JAKICH RAD UDZIELIŁBY PAN/PANI OSOBOM, KTÓRE ZASTANAWIAJĄ SIĘ OD DŁUŻSZEGO CZASU CZY PODJĄĆ DECYZJĘ, ABY OGŁOSIĆ UPADŁOŚĆ?
Realna ocena sytuacji. Jeśli jest podstawa do wyjścia z długów samodzielnie w rozsądnym okresie czasu to bym próbował. Jeśli sytuacja jest bardzo trydna do udźwignięcia to zachęcałbym do ogłoszenia upadłości.
16. Z PERSPEKTYWY CZASU- CZY TO BYŁA DOBRA DECYZJA, CZY MOŻE JEJ PAN/PANI ŻAŁUJE?
Upłynęło zbyt mało czasu i nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w sądzie więc trudno mi ocenić skutki tej decyzji. W sumie to czekam na plan spłaty wierzycieli. Jak go nie będę miał albo jak będzie w niewielkiej wysokości to będę bardzo zadowolony, ale nawet przy najbardziej negatywnym scenariuszu ( wysoki plan spłaty, przez maksymalny okres) to też będę zadowolony bo ma to się nijak do mich 700.000 długów.
17. JAKIE MA PAN/PANI PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ?
Czekam na ostateczny werdykt sądu i jeśli będzie dla mnie korzystny to będę miał większe pole manewru co do dalszych planów. Teraz ciężko mi o tym myśleć. Mam upadłość i cieszę się spokojnym życiem.
NA KONIEC PROSIMY O UDZIELENIE OPINI NA TEMAT JAKOŚCI ŚWIADCZONYCH USŁUG
Duże zadowolenie z jakości poprowadzenia sprawy jak i sposobu komunikacji. Ocena bardzo pozytywna.
.